7 Aralık 1944'te Chicago'da imzalanan Uluslararası Sivil Havacılık Sözleşmesi'nde (Doc 7300) (Chicago Sözleşmesi), uçakta pilot olmadan uçması planlanan uçaklara “pilotsuz uçak” adı verildi. Bugün bu “pilotsuz” uçaklara insansız uçaklar (İHA) denir ve bunlar, serbestçe uçulan meteorolojik balonlardan, lisanslı havacılık profesyonelleri tarafından uzak konumlardaki pilotlar tarafından kontrol edilen son derece karmaşık İHA'lara kadar geniş bir spektrum içerir.

 

Daha sonra bu pilotsuz uçaklar, uzaktan pilotlu uçak (İHA) olarak adlandırılan ve uzaktan pilotlu uçak sisteminin (RPAS) bir parçası olarak çalışan bir kategorinin parçası olara kkabul edildiler. Çok çeşitli yetenekler ve gelişmişlik sunan İHA sistemleri, önemli operasyonel fırsatlar ve ekonomik potansiyel ile büyüyen bir endüstri oluşturmaktadır. İHA'ya ek olarak, yakın zamanda bir dizi yeni havacılık faaliyeti de hız kazanmaktadır Bunlar arasında, yaygın olarak kullanılan hava sahası kullanıcılarıyla (insanlı helikopterler, yamaç paraşütçüleri ve diğer uçaklar) birlikte çalışan “dronelar” ve “uçan taksiler” olarak adlandırılan küçük İHA'lar bulunmaktadır.

 

Bu bağlantılı teknolojiler, tasarımlar ve çalışma konseptleri hızla geliştiğinden, yüksek düzeyde düzenlenmiş ve iyi kurulmuş insanlı uçaklar tarafından paylaşılan ortamlarda, İHA sistemleriniı güvenli ve verimli bir şekilde entegre etmek zorunlu hale gelmektedir. Bu nedenle, İHA istemleri, Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) çalışma programının yeni ve zorlu bir bileşenini temsil etmektedir.

 

İnsansız Trafik Yönetimi (UTM)

 

UTM, paket teslimatı, kamu güvenliği, altyapı denetimleri, vb. dahil  yoğunluktaki İHA operasyonları için daha otomatik bir ATM benzeri sistem olarak hizmet verecek bir konsepttir. Başlangıçta UTM'nin insanlı uçakların bulunduğu düşük irtifa hava sahasını içermesi planlanmaktadır. ( Düşük seviyelerde uçan helikopterler gibi)

 
Profesyonel uçuşlar, tüketici teslimatları, kentsel hareketlilik ve hala hayal edilebilecek diğer birçok kullanım için daha düşük seviyeli yerel hava sahasında kullanılması planlandığını kabul eden ICAO, Mayıs 2017'de Bilgi İsteği (RFI) çağrısı yaptığını açıkladı. Endüstrinin çözümleri, Devletler ve paydaşlar için UTM için ortak bir küresel çerçeve oluşturmak amaçlanmıştır.
 
 
UTM'nin gelişimi ilerledikçe, ICAO hem insanlı hem de insansız hava araçlarının,gelecekteki herhangi bir UTM sistemi ile eşzamanlı ATM sistemleri arasında güvenli ve verimli entegrasyonuna odaklanmaktadır. Asıl gereklilik, insanlı havacılığını olumsuz etkilemeden veya insanların ve mülklerin güvenliğini etkilemeden, tüm hava sahası kullanıcıları için güvenliği ve eşit erişilebilirliği hesaba katarak entegrasyonu sağlamaktır. Bu sistemler arasındaki sınırlar ve geçiş aşamaları, bunların nasıl etkileşimde bulunduğu ve temel bilgilerin nasıl en iyi şekilde paylaşılacağı, Devletlerin, düzenleyicilerin ve endüstrinin tüm hava sahası kullanıcılarının güvenliğini korurken bu küresel sanayiyi ilerletmeye devam etmesini sağlayacaktır.